EN SOMMARKVÄLL MED KOMPISHÄNG, GRILL OCH KUBBSPEL

Hej älsklingar! Äntligen har jag lite tid över till att blogga. Nu under sommaren hoppas jag kunna uppdatera bättre än vad jag har gjort under våren. Dessutom är det så himla mycket roligare att fota nu när det är grönt och så vackert överallt.

Nu över till vad dagens inlägg ska handla om. Vi, jag och Rasmus alltså, hade en så himla mysig kväll med våra kompisar i lördags. Jag tycker vi tar en titt på hur det såg ut. 


Vi hade blivit bjudna hem till Linda och Adam för grillkväll, och hur jag såg ut vet ni kanske redan (hela outfitinlägget hittar ni här), men för er som har missat det så såg jag såg ut på följande vis: denimkjol från & Other Stories, vit tunn blus från Lee och silverskor från H&M.
 

När vi kom fram blev vi bjudna på jordgubbar och rosé. Så härligt. Jordgubbar är definitionen av sommar för mig.


Det var fotboll på tv så grabbarna släpade ut tvn på verandan...haha vad gör man inte för att få ut det bästa av två världar? Fotboll + fint väder=perfect combo. Det var sommarvärme ute denna lördag, temperaturen mätte som högst upp till 27 grader, wiho! 


Elin (till vänster) var där, och till höger kvällens värd Linda. Så fina kompisar!!


Adam (värd nr 2) skötte grillandet av våra hamburgare exemplariskt. 


Adam och min Rasmus var där.
 


Och Jim såklart!

Är så avis på Linda och Adams uteplats och lilla trädgård. Så mysigt att bara kunna gå ut och hänga i trädgården och få känna gräsmattan under fötterna. För att inte tala om alla odlingsmöjligheter?! Jag fortsätter att kämpa på med alla mina växter här hemma. Snart får de flytta ut på balkongen.
 

Förresten, ni kanske har sett att jag kapat av mig håret? Jag fick ett litet ryck för ett par veckor sedan och gick och spontanklippte håret. 10 cm fick ryka och jag bara älskar det! Det är så skönt att slippa slitna stripiga toppar och få känna sig lite sommarfräsch. Har låtit min egna hårfärg få växa ut också så nu är jag ganska mörk vilket är lite ovant. Har ju slingat och varit blond i 10 år säkert.

När burgarna var klara fick var och en bygga sin egen hamburgare. Värdparet hade styrt upp så himla bra med massor av olika tillbehör. 
 

Allt från lökingar till räfflade potatischips (eller hashtags som R brukar säga). Här har vi min smarrrrrriga burgare. Massor av sås ska det vara.
 

Efter maten åkte snacksen fram och en liten hand var snabb fram för att norpa chips. (Jag hann dock först, hehehe).
 

Sen spelade vi kubb, tjejerna mot killarna givetvis. Tur att vi vann en gång var så att det inte blev några sura miner. 
 


Why so sad? Har väl förmodligen missat för trettioelfte gången. Haha hur svårt ska det vara att träffa dom där jäkla pinnarna egentligen? Mycket svårt tydligen....tur att man har andra kvalitér!
 
När vi tröttnat på kubbspelandet drog vi in matbordet där vi tidigare suttit och käkat, under tak. Satte på infravärme, gosade in oss i filtar, för att sedan sitta och babbla, skratta och sjunga med till Veronica Maggio-låtar tills ögonen sved av trötthet (och av rök från myggrökelser). Så himla fin kväll med bra personer. Ser fram emot många liknande kvällar i sommar. Vänner är fasiken livet.

 
VARDAGSINLÄGG | |
Upp