NY KATEGORI - INREDNING

Ny kategori på bloggy - inredning. Jag är väldigt inredningsintresserad och älskar allt som har med färg, form och design att göra. I den här kategorin kommer jag att samla inredning helt enkelt, om det så väl är bilder från mitt egna hem eller andras inspirerande bilder.  

Vi börjar med att ta en titt på vårt sovrum tycker jag. 


Vårt sovrum är ganska litet, så det som får plats är i stort sett bara vår säng samt detta sängbord. Sängbordet är egentligen ett sidobord från IKEA (som kostade 199 kr dessutom, skynda fynda!) som snabbt hittade sin plats här i hörnet. Tanken var att jag skulle spraya bordet svart, då vi har en hylla på ena väggen som är svart. Dock tycker jag att det vita ger en fin kontrast mot den beigegrå tapeten, så vi får väl se hur det blir med sprayandet.  
 

Något jag önskar att vi hade mer av i lägenheten är tavlor. Det gör ett hem mer personligt och mer intressant. Dock har vi inte så mycket väggar där vi kan sätta upp tavlor. Den här klassikern Cacao Eyes från Olle Eksell, sitter på ena väggen i sovrummet och är en stor favorit här hemma.
 

På det lilla sängbordet står en stor Silverkalla. Gröna växter gör så himla mycket i ett rum. Det blir liksom mer levande, och speciellt när man som vi har det väldigt stilrent i övrigt. Det sägs ju även att gröna växter renar luften och att det i sin tur ska bidra till en bättre nattssömn och det tackar man ju inte nej till, eller hur?


Always kiss me goodnight-kudden köpte jag på (hör och häpna) Citygross för 99 spänn. Älskar när man gör såna otippade fynd. De ljusgrå-mönstrade sängkläderna är från IKEA, och de vita och mörkgrå linneörngotten är från H&M Home. Sistnämnda butik är ett hett tips till dig som vill hitta fina linnesängkläder. Vi har ett ljusgrått beddset helt i linne som är otroligt fint och i grym kvalitet. Det bästa med linne är att det blir mjukare för varje gång du tvättar det, samt att det inte gör något att det är skrynkligt.

Det var en liten sneakpeak på vårt sovrum det. Vi fortsätter väl med en rundtur i hela vår lägenhet i kommande inlägg, vad tycker ni om det? 
 
INREDNING | |
Upp