EN SOMMAR PÅ NYHETER24

Foto: Lisa Höök | Redigering: Jag
 
I ett tidigare blogginlägg skrev jag lite om att jag uppnått ett mål jag haft länge. Målet handlade om att få in en fot i mediabranschen, vilket jag nu kommer att få göra. Denna sommar kommer jag att spendera på Nyheter24, där jag kommer att få skriva artiklar, lära mig allt om SEO, träffa människor i branschen och så mycket, mycket mer! Det ska verkligen bli SÅ kul. 

Tidigare i år sökte jag in och blev antagen till Nyheter24s Summercamp 2017. Summercamp är som en utbildning och ett sommarjobb kombinerat. Vi är ett gäng unga personer som är hungriga på mediabranschen, som blivit antagna till detta. Under sommaren kommer vi att få lära oss allt om hur det är att jobba på en redaktion, hur man skriver grymma artiklar, jobbar med rörligt media, om SEO osv. Så nu på måndag den 12 juni drar vi igång, och sen håller vi på fram till den 18 augusti. Jag är så himla peppad på detta och jag ska verkligen försöka suga åt mig av så mycket kunskap jag bara kan. Det är ju liksom detta jag vill jobba med i framtiden efter min utbildning, och att få ett smakprov på yrket redan nu känns verkligen grymt bra.

Jag hoppas att ni hänger med på denna resa, och självklart kommer jag att blogga mer om detta i sommar. Let's do this!
 
VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - Lito:

Du är så duktig! ♡♡

Svar: <3 <3 <3
Isabelle Burlin

Upp