BANANA/CHOCHOLATE SMOOTHIEBOWL



Dålig uppdatering den senaste tiden pga fruktansvärt mycket plugg i skolan. Tycker det är väldigt tråkigt att jag måste prioritera bort bloggen, men så är det. Många som följer mig på Instagram borde vid det här laget veta att jag ääääääälskar smoothies av hela mitt hjärta (laddar upp mycket bilder om det på instastories nämligen). Jag använder min mixer varje dag och äter smoothies minst 1-2 gånger om dagen. Gott, snabbt, enkelt och nyttigt - allt det man gillar ju! Därför tänker jag att jag ska publicera några av mina smoothierecept i en egen kategori här på bloggen så att ni lätt kan hitta dom och ta del av recepten.


Först ut är den här godingen med banan och choklad.
 

Detta behöver du:
1 frusen banan
1 msk jordnötssmör
1 msk kakao
En skvätt valfri mjölk (jag tog havremjölk)

Lägg allt i en blender/mixer och mixa mixa mixa till en slät konsistens, häll upp i en skål och toppa med goda grejer. Här har jag bananskivor, naturella cashewnötter, färska jordgubbar, kokosflingor, macapulver (för lite extra vitaminboost - jag använder ett från René Voltaire).

Voilá! Så himla gott, lovar. Perfekt att äta till frukost eller mellis. Eller ja, jag tycker ju att det funkar att äta smoothies alla måltider.
 
 
| |
Upp