MYSIG LÖRDAGSMIDDAG & MOULES MARINIÉRE


Förra lördagen hängde jag med två av mina bästa kompisar, Sandra och min syrra Carolin. Vi skulle laga och käka middag tillsammans och bara ta det lugnt hemma hos mig. Sandra kom hem till mig runt tvåtiden och då åkte vi direkt till affären och handlade ingredienser till en av mina favoriträtter, moules mariniére. Det är alltså musselsoppa som man kokar med vitlök, vitt vin, grädde, och persilja. Man skulle kunna tro att det är avancerat att tillaga musslor men detta är typ världens enklaste, godaste och snabbaste rätt. Recept kommer upp i veckan om du är sugen på att laga samma som oss!
 
Till efterrätt åt vi gino gjord på jordgubbar, kiwi och banan som jag toppade med massor av vit choklad, och till det en god vaniljglass. Det var så gott att det gick ner i ett nafs, så jag hann inte att fota. Jag har verkligen underskattat gino, det är så fruktansvärt gott.


Efter att Sandra åkt hem bestämde jag och Carolin oss för att gå ut på en liten kvällspromenad. Det var ljummet ute och fortfarande relativt ljust klockan tio. Älskar maj månad<3 
 

Dessa buskar med vita små blommor sitter precis utanför vår port, och blommar just nu. De doftar helt magiskt och påminner mig så mycket om min barndom. Vi hade nämligen en häck med just dessa blommor. Är det inte häftigt hur dofter kan framkalla så mycket minnen? 


Jag såg ut som en ninja kvällen till ära. 
 

Vi promenerade runt kvarteret och njöt av doften från alla blommor som blommar just nu. Osäker på vad detta är för träd dock? 
 

Det är helt galet hur mycket vitsippor det finns där jag bor. I dikena är det som stora hav fulla av vita små blommor. Så fint. Tog väl ca 150 bilder på enbart vitsippor i olika vinklar :))))) förbered er på bildbomb:
 


Alltså jag kan ju inte vara den enda som typ vill lägga mig och göra snöänglar i detta hav av blommor? 
 
När batteriet på kameran dog så traskade vi hemåt igen. Carolin åkte hem och jag gick och la mig då jag skulle upp tidigt dagen efter för att jobba. Ändå mycket fin och mysig lördagskväll.
 
VARDAGSINLÄGG | Kvällspromenad, Moules mariniére | |
Upp