IBLAND MÅR MAN BARA INTE SÅ BRA

Hej bästa ni. Hur mår ni? Hoppas ni mår bra. Jag mår bra! Jag känner mig för första gången på väldigt länge, glad, positiv, lugn och fylld med inspiration. Det har hänt så mycket i mitt liv de senaste månaderna. Eller egentligen var hela förra året väldigt intensivt för mig vilket har medfört supermycket stress och gjort att jag kraschat lite. I början av förra året sa jag upp mig från mitt heltidsjobb och började plugga på högskolan. Skaffade sedan ett nytt jobb, sommarjobbade på Nyheter24, och har hela tiden haft så höga krav på mig själv. Det har varit mycket fokus på att hela tiden prestatera, med högt tempo i skolan, på jobbet, i skrivandet, samt i min medverkan i Malou efter 10 och allt vad det inneburit. I vintras gick också min morfar bort, något som jag inte hann sörja ordentligt och som varit väldigt jobbigt.

Allt detta har gjort att jag inte mått så bra under en lång period, och trots att jag fått uppleva mycket, är tacksam för allt nytt och kul jag fått vara med om och lärt mig, så har det också varit väldigt jobbigt. Det är påfrestande med mycket nytt och nya intryck hela tiden. Jag har inte haft några ordentliga rutiner, känt mig stressad, haft ångest och mått dåligt av PMS. Det är väl först nu när livet börjat lugna ner sig igen, jag har fått tillbaka lite rutiner, som jag kan se på allt ur ett helt annat perspektiv, och jag kan se ett mönster i mitt mående. Jag har också insett hur viktigt det är med återhämtning för mig för att jag ska fungera och må bra. Jag måste släppa kraven på mig själv och inse att göra så gott man kan ofta räcker gott och väl.
 
Är så himla himla glad att jag har Rasmus vid min sida som alltid stöttar, tröstar och gör allt för mig. Vet inte vad jag skulle göra utan honom. Min klippa<3
 
Det här året har inte börjat på topp för min del, har varit sjuk med förkylning, hosta och halson i ungefär 5 veckor, men nu är jag äntligen nästan helt frisk. Jag tränade för första gången på så länge igår, och jag känner mig så taggad på att ta hand om mig själv och min kropp igen, för att må så bra som jag bara kan. Jag vill bli stark i kroppen och få in träning i mitt liv för att jag vet att jag mår så mycket bättre av det. Både fysiskt men framförallt psykiskt. Har också börjat äta medicin för min PMS vilket har fått mig att må så mycket bättre. Tänkte skriva ett mer ingående inlägg om det senare också.
 
Är bara så glad och tacksam över att jag vaknade upp med en härlig och lugn känsla i kroppen idag. Äntligen vänder det.
 
VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Underbart att det börjat vända!!

Svar: Ja verkligen!! Så tacksam för det <3 kram!
Isabelle Burlin

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Fint att det vänder för dig. Vet hur det är när livet är för mycket :)

Svar: Det är så himla skönt, äntligen! <3 hoppas du mår bra!
Isabelle Burlin

Upp