25-ÅRSDAGEN FRÅN BÖRJAN TILL SLUT

Hej bästa ni. Hoppas ni har haft det underbart under jul och nyår. Jag tänkte att vi kör en liten recap här från min födelsedag och vad jag gjorde på julafton.
 
Den 22 december fyllde jag 25, och jag hade den finaste tjugofemårsdagen tack vare Rasmus och min kära familj. Blev väckt av Rasmus och Ajax vid tiotiden. Rasmus hade gjort så fint och dukat upp med frukost, blommor, och tänt ljus. Han hade köpt croissanter (min favorit på frukostbordet) och levainbröd, gjort i ordning kaffe, hällt upp juice. Så fint. Sedan fick jag öppna paket – ett stort kuvert med ett ritat hjärta och mitt namn handskrivet på. I kuvertet låg ett kort med en karta och två bokningsbekräftelser på flygbiljetter till hör och häpna – BARCELONA! Blev så otroligt glad!!! Så i april åker vi alltså till Bacerlona och stannar från torsdag-söndag. Ser så himla mycket fram emot lite värme, god mat och att få uppleva staden med Rasmus. 
 
Efter frukosten tog vi med oss Ajax ut och åkte till Rocklunda för att promenera och busa i snön. 
 
<3 

Efter nån timme ute i snön åkte vi hem och tog det lugnt, käkade mellis, slökollade på TV, vilade, och sedan gjorde vi oss i ordning oss för kvällen. Vi skulle hem till mamma och fika med mina kusiner, samt fira min moster som fyllt 50 en dag tidigare, och fira mig och Carolin som fyllde dagen till ära. Här är en bild på mig och Ajax hemma hos mamma. 

Vi fikade med pepparkakor, kaffe, skumtomtar, lussebullar och hade det allmänt gött. Det är alltid lika mysigt att träffa min moster, hennes man och mina kusiner från Skåne. Förutom att fika och prata om livet så öppnade vi även paket – jag och min syster hade fått välja valfritt smycke som vi skulle få av mamma i 25-årspresent. Jag tycker verkligen att ett smycke är en så fin present då det är något man har med sig hela livet. Jag valde ett armband och en ring från Sophie by Sophie ur den klassiska knot-serien. Ska visa er sen, är så himla nöjd<3 
 
När klockan började närma sig 20.00 åkte jag, mamma, Carolin och Rasmus till K9 som är en skaldjursrestaurang som ligger i hamnen i Västerås. Vi skulle äta julbord, och inte vilket julbord som helst utan ett julbord där det serveras massa fisk och skaldjur. K9 är en av mina favoritrestauranger i Västerås då jag verkligen älskar skaldjur. Jag tror jag har ärvt skaldjursgenen från min pappa haha, han älskar också skaldjur.

I entrén på K9 möttes vi av det finaste pepparkakshuset som jag såklart var tvungen att fota. Snacka om pilligt jobb. 
 
Inredningen hos K9 påminner om fransk bistro vilken en ju älskar. 
 
Fina servetter med vad jag tror är en abborre på va? Har vi några fiskexperter här? 
Vi slog oss ned vid ett bord och började kvällen med att beställa in lite bubbel för att fira mig och min tvillingsysters födelsedag. Det är ju inte varje dag man fyller 25. 
 
Min syster till vänster, och mamma till höger <3 
 
Och så Rasmus och jag. 
 
Utöver skaldjur på julbordet fanns det såklart lite klassiska julbordsrätter som sill, ägghalvor och så. 
 
 
 
Här har vi lite ostron, mmm. Gillar ni ostron? Vet att det verkligen är en vattendelare, antingen gillar man det eller så gör man det inte. Jag tycker det är superfräscht och så gott med shalottenlöksvinägrett till. 
 
Det fanns färska räkor, både rökta och vanliga. 

Mamma och syrran hugger in på lite hummer.
 
 
Här har vi min tallrik. Ahhh blir typ sugen på att äta detta nu haha.
 
Efterrättsbordet var inte dumt det heller. Jag drack en god kopp kaffe, och på tallriken har vi bl.a creme brulee, chokladtryffel, chokladbräck, lakritskola, smördegsstrut med hasselnötscreme, hjortron och en smördegskaka. Så gott.
 
En nöjd Bella. Hade verkligen en så mysig dag och kväll med min familj<3
VARDAGSINLÄGG | Födelsedagsfirande, Skaldjursrestaurang K9 | |
#1 - - ISA:

Åh Barca!! Vilken perfekt present, tror du kommer älska den staden. Gå runt och åh:a över hur jäkla vackert allt är <3 Saknar dig så mycket av att se dina uppdateringar, haha. Påminns liksom varje gång av att "just det, min fina kompis. Borde fika" ;)

Upp