EN DAG I SOMMARSTOCKHOLM

 
Tidigare i somras sov jag och R över två nätter i vår kära huvudstad. Det var från måndag-onsdag vilket passade bra då jag endast hade två seminarium kvar i skolan den veckan, och han skulle på möte med jobbet i Stockholm, så vi passade på att stanna kvar i stan.


Jag slutade skolan kl 12, och hade därmed fyra timmar på mig innan han skulle sluta sitt möte och vi skulle mötas upp. Det var magiskt väder ute, och jag slank omkring på Söder och kikade i diverse secondhandbutiker. Jag gillar verkligen att shoppa secondhand, för det är liksom som att gå lite på skattjakt. Man vet aldrig vad man hittar för fynd! 
 

Fyra timmar gick snabbt, och vi möttes upp på Söder för att sedan gå mot hans företags övernattningslägenhet (där vi även skulle sova för natten) för att lämna våra tunga väskor. Life of a pendlare ni vet, har med mig så sjukt mycket grejer så måste ha en stoooor väska för att rymma allt.


Stockholm är så fiiiiiiiiint, och speciellt på sommaren alltså. Jag längtar så mycket tills vi bor i den här stan och kan upptäcka den på riktigt med alla gulliga parker, restauranger och smultronställen.
 

Efter att vi lämnat väskorna så strosade vi runt i stan...


..tills vi hamnade på Stikki Nikki. Det är en glassbar där man kan köpa italiensk ekologisk glass i knasiga men fruktansvärt goda smaker! Jag tog två kulor i bägare, varav den ena var salt karamell (standardfavorit hos mig), samt en med smak av turkisk yoghurt. Sååååå gott.


Det roliga med Stikki Nikki är att de har så många olika smaker (upp mot 500 st faktiskt). Allt från glass med smak av messmör, olivolja, stracchiatella till klassisk jordgubb. 
 

Rasmus vågade sig faktiskt på just den med smak av olivolja, som tro det eller ej var riktigt god!! Den andra kulan var blåbärsorbet som också var smarrig.
 

Blir ni sugna på glass när ni är i Stockholm tycker jag definitivt att ni ska besöka Stikki Nikki. Vi gick till den glassbar som ligger på Drottninggatan, men jag vet att det finns glassbarer både på Söder och Östermalm. 
 

Efter glassätandet fortsatte vi gå runt i stan och titta i lite butiker...
 
...tills vi tillslut hamnade på en bänk i solen på Strandvägen.


Där satt vi och tog det lugnt, vilade trötta fötter, och tittade på människor som gick förbi.


Givetvis knäpptes det lite outfitbilder också.
 
Jag hade på mig en röd body från H&M, lång kofta från Gina Tricot, byxor och sneakers från ZARA och örhängen från & Other Stories. Väskan är ett secondhandfynd.
 

När klockan började närma sig kväller så gick vi och åt hamburgare på Phils Burger (som jag även kan rekommendera för den som vill äta goda burgare), sedan köpte vi med oss lite godis på vägen hem till lägenheten, där vi sedan kollade på film och somnade gott efter en lång men mysig dag.

 
VARDAGSINLÄGG | |
Upp