RECEPT PÅ BANANPANNKAKA

Nu mina vänner ska ni få mitt recept på bananpannkaka. Åt detta superofta förut, men nu var det otroligt länge sedan jag lagade bananpannkisar. Himla synd ju, eftersom det är så himla gott. Kanske får ta och laga till några till helgen? 


Well well, för två portioner behöver du: 

2 bananer
3 ägg

1 dl riven kokos eller havremjöl
En nypa salt
Valfri krydda (jag tar oftast kardemumma, men kanel och vaniljpulver är också himla gott)

Mixa till en slät smet, stek små pannkakor/plättar i kokosolja på medelvärme, tills de får en gyllenbrun fin färg. Avsluta med att lägga upp på en fin tallrik, och toppa med något du gillar. Jag älskar kombinationen färska jordgubbar, banan, grädde och sylt. En liten klick nutella är inte helt fel det heller! 


Detta är en stor frukostfavorit hos mig, men fungerar även att äta till lunch och middag om man vill det. Hoppas ni gillart! 
RECEPT FRUKOST | |
Upp