EN LITEN DEL AV PÅSKHELGEN I BILDER

Hade en så fin påsk hörrni! Gillar verkligen påsken, familjen liksom samlas då och jag får träffa alla mina viktigaste personer i livet. Långfredagen började ju med häng med Rasmus och hans mamma, men det vet ni ju redan. Mina kusiner från skåne var här hela påskhelgen och vi käkade middagar, umgicks, och hjälptes åt att flyttstäda mormor och morfars hus som nu är sålt. Jag och Carolin åt även middag med vår pappa och hans sambo vilket var så himla mysigt. Tycker så mycket om att vara hemma hos honom.

Här kommer lite bilder från i söndags, när min syster Carolin bjudit in till påsklunch.  
 
Isabelle och Carolin Burlin
 
Tulpaner i olika färger
Hon hade lagat all mat själv, gjort sill, janssons frestelse, och massa annat. Så duktig. Krispiga härliga tulpaner stod på vardagsrumsbordet också. 
 
Påsklunch
Andreas (Carolins pojkvän) och Carolin stod i köket och fixade med det sista när vi kom. 
 
Crustader med löjrom, rödlök och smetana ligger upplagda på ett silverfat
Carolin hade gjort egna crustader, med smetana, rödlök och rom. SÅ GOTT, och roligt med nåt "nytt" på bordet med den annars väldigt traditionella påskmaten. 
 
Påsklunch i köket
Rasmus va där också såklart. 
 
Påskbuffé med sill, lax, kavring och gubbröra
Tänk att vi äter detta regelbundet vid varje högtid varje år. Tröttnar aldrig heller! Jag tycker att den kalla delen av helgmaten är godast. Som lax med hovmästarsås<333, sill och ägghalvor med räkor. Av det varma är Jansons frestelse en given favorit hos mig, det har det alltid varit. Speciellt mormors. 
 
Påsklunch med familjen
Här har vi resten av gänget! Mina kusiner, min moster och hennes man.
 
Påsklunch med familjen
Moster till vänster, och mamma till höger <3 
 
Påskbuffe, ett bord uppdukat med påskmat
Mmmmmmm! 
Isabelle BurlinHeeej. Tjatade på Rasmus att ta kort på mig med motiveringen att jag ju också vara med i den här bloggen!

Isabelle Burlin
:)))))
 
Kall mat från påsklunchen
Som sagt. Den kalla maten är godast! 
 
Påsklunch
Är man många får man lösa sittplatser på bästa sätt. Där av Rasmus egna lilla bord. Finns det hjärterum finns det stjärterum, som man brukar säga. 

PåsklunchTack för en mysig och god påsklunch. Efter detta åkte vi till kyrkogården för att tända ljus för morfar, det var ju trots allt hans födelsedag<3 
 
Hoppas ni haft en fin påsk, vad ni än har gjort! Puss
 
VARDAGSINLÄGG | Påsk | |
#1 - - ISA:

åh men gud så husmoderlig syster du har! Älskar människor som verkligen piffar till det när de får besök. Jag är tjejen som slänger fram ett paket ballerina och en pappmugg kaffe. Nästan ;) Ser så himla mysigt ut darling <3

Svar: verkligen!! Älskar hennes engagemang<3 haha inget fel på ballerina och kaffe dock ;) puss!!
Isabelle Burlin

#2 - - Celine:

Så mysigt det ser ut!

Svar: Supermysigt! :)
Isabelle Burlin

Upp