7 SAKER JAG SER FRAM EMOT I SOMMAR

Äntligen är sommaren här hörrni! Tänk att vi klarade oss igenom den kalla och långa vintern i år igen. Det finns mycket jag vill göra i sommar, men några saker jag längtar lite extra efter. Här kommer min lista på sju saker jag ser fram emot att göra i sommar!
 
 
  • Sommarlov
Det är helt underbart att äntligen få vara ledig, slippa pendla till Stockholm och få vila hjärnan från allt vad plugg innebär. Det är så skönt att kunna göra vad jag vill, när jag vill och att få ta dagarna lite som de kommer. Jag är inte helt ledig under sommaren utan jobbar lite i en ICA-butik där jag bor, men utöver det ska verkligen njuta av detta sommarlov, samla energi och stressa ned.
 
  • Fotbolls VM 
Jag ÄLSKAR stora sportevenemang och speciellt när det handlar om fotboll (är ju gammal fotbollsspelare själv).  Jag ser verkligen fram emot att följa VM och kolla på alla matcherna. TV'n står alltid på i bakgrunden här hemma när det är fotbolls-VM och det kommer den även göra nu i sommar. Så jäkla roligt att Sverige är med denna gång också.
 
 
 
  • Midsommarafton
Midsommarafton är min absoluta favorithögtid! Kanske är det för att det hela känns så kravlöst i jämförelse med högtider som t.ex. julafton. Det är också början på en helt underbar tid (sommaren), och under midsommar äter man god mat, leker lekar, umgås och firar tillsammans med sina vänner.
 
  • Norrland med familjen
Förhoppningsvis åker jag tillsammans med famljen upp till norrland och vårt familjehus vi har där. Vi brukar åka upp minst en gång per år, men de senaste åren har jag inte kunnat följa med pga jobb. Vi var där mycket när jag var liten, men nu har jag inte varit där på säkert 5 år. Ser så mycket fram emot att njuta av naturen, få samla energi, gå till hembygdsgården och köpa världens godaste tunnbröd, ro ut med båten, fiska, sola och bada, laga middagar och grilla. 
 
  • Ta kvällsdopp
Det är verkligen en sån vardagslyx att bo nära vattnet. Jag och Rasmus kan liksom se mälaren från vårt vardagsrumsfönster. I sommar ser jag fram emot att gå ner till bryggan och ta kvällsdopp. Så mysigt! 
 
  • Grillkvällar
Det finns knappt nåt godare än att käka grillat till middag. Vi har börjat äta mer vegetariskt här hemma den senaste tiden. Det är verkligen så gott att grilla vegetariskt – grillad zucchini, aubergine, paprika, halloumi och champinjoner. Mmmmh!
 
  • Satsa mer på min konst
Nu när jag har sommarlov får jag mer tid över till att vara kreativ. Att få måla, fota och skapa är verkligen något jag saknat under våren eftersom jag tvingas prioritera skola och jobb framför det. Följ gärna mitt instagramkonto @isabelleburlinartdesign för att ta del av min konst!
 
LISTOR | |
#1 - - Emma Engström:

Tycker det låter som fantastiska saker! :D

Upp