DEN LEDIGA MÅNDAGEN BILD FÖR BILD

Vaknade upp till en superhärlig och ledig måndag igår! Jag fotade en del och tänkte därför att ni skulle få följa med och se hur min dag var, bild för bild. Here we go! 

Bilden visar ett bord med en uppdukad frukost. På bordet står Avokadomackor, kaffe, en croissant, apelsinjuice och en bukett lila tulpaner
Rasmus väckte mig klockan 07.30 eftersom jag lovat att skjutsa honom till jobbet. Efter att jag lämnat honom åkte jag direkt och köpte lite smarrig frukost. Jag älskar att unna mig ambitiösa frukostar de dagar jag är ledig. Får en SÅ himla bra start på dagen då. Så jag gjorde iordning mina favoritmackor – två avokadomackor toppat med chia- & sesamfrön. Till det ett glas apelsinjuice, en croissant och en härlig kopp kaffe. Har också köpt världens finaste tulpaner. Det är knäppt hur en kan bli så glad av att omge sig av fina blommor.
 
En återfuktande härlig ansiktsmask från Origins, drink up intensive mask heter den
Efter frukost framför nyhetsmorgon, hoppade jag in i duschen, och avslutade med en ansiktsmask från Origins. Har börjat använda syror igen för att få ordning på min hy, och eftersom jag blir så extremt torr av det så måste jag vara noga med att återfukta. Då gör denna mask susen. Superlen och doftar gott av avokado och mango. Tips till er som letar efter en bra åtefruktande ansiktsmask! Det är en nattmask som man lägger på innan man ska gå och lägga sig, och sedan tvättar av på morgonen. Jag använde den dock under dagen, funkar lika bra det med!
 
Isabelle Burlin läser kurslitteratur
Sedan började mitt plugg-marathon. Den kurs vi läser i skolan för tillfället är SÅ tråkig tycker jag. Känner mig så extremt omotiverad just nu, men det är bara att kriga sig igenom det. Tur att min inspiration och kreativitet är tillbaka på andra plan, det gör ju livet så mycket roligare. 

Bilden visar ett citrusträd med gula citroner i en gul kruka.
Nu till en helt annan sak, kolla vilken gullis jag köpte här om dagen! Ett superfint citrusträd. Denna lilla rackare ska få bo ute på balkongen i vår/sommar. Känner redan den önskade medelhavskänslan (läs mer om det här). Mmmmm. Måste bara hitta en fin kruka till den. Gärna en gul. 

Har också köpt ett nytt doftljus som doftar SÅÅÅÅ GOTT av ingeäfra och lime. Det är nåt med doftljus som får hemmet att kännas så lyxigt. Älskar att tända doftljus på framförallt morgonen och kvällen. Så mysigt. 
 
Bilden visar ett citrusträd med citroner, i en gul kruka
Så extremt nöjd med mitt köp! Har även införskaffat mig en rosmarinplanta som doftar magiskt, som även den ska få bo ute på balkongen senare. Gillar naturliga dofter som lavendel, rosmarin etc.
 
Bilden visar en vegetarisk sallad som består av quinoa, romansallad, avokado, tomat, fänkål, gurka, paprika och oliver.
När klockan börjat närma sig lunchtid knåpade jag ihop en sallad av lite rester vi hade hemma. Kokade quinoa, hackade upp romansallad, avokado, tomat, fänkål (ÄLSKAR!!), rödlök, gurka, paprika och oliver. Och så stekte jag två ägg, samt ringlade lite olivolja, balsamico samt flingsalt och peppar över. MUMS. Sallad gör sig förresten så fin på bild, visst?
 
Resten av dagen bestod av att varva plugget med att tvätta i tvättstugan. Ja, så kan en ledig måndag se ut! Vad gjorde ni igår? 
 
 
VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - ISA:

Gullis!! Nu blev jag så sugen att hänga med dig, vad duktig du var att mysa till en vanlig måndag sådär. Lyxfrulle är bra grej alltså <3 Lycka till med plugget så hörs vi snaaart. Puss!

Svar: lyxfrulle är bäst!!! tack goding!! saknar dig <3 puss!!
Isabelle Burlin

Upp