LÖRDAGSUTFLYKTEN DEL TVÅ – GRANERFELDTS TRÄDGÅRDSCENTER

Här kommer del två av vår utflykt i lördags. Höjdpunkten på hela lördagen enligt mig var när vi helt spontant på vägen hem från Sundbyholm svängde in på en handelsträdgård. Jag har mer och mer blivit peppad på att odla olika saker och har en dröm om att någon gång i livet få flytta ut på en liten gård på landet där jag kan odla allt möjligt. SÅ HIMLA MYS.


Kan VARMT rekommendera detta ställe – Granerfeldts Trädgårdscenter. Det såg inte så mycket ut för världen utvändigt, men på insidan.....herregud!!!!

Peppen blev ju total när jag fick syn på detta i entrén. Självplock av ägg!!!! ÄLSKAR!! Givetvis ville jag köpa ägg. 6 st bruna hem till mig och Rasmus, och 6 st till Rasmus mamma och pappa (som vi skulle hem till direkt efter).
 
Detta är typ det mysigaste jag vet. Att få plocka ihop sin egen kartong och själv få välja vilka ägg man ska packa ner. Utöver ägg fanns det också olika potatissorter i små säckar som man kunde köpa, samt massor av olika örter, inlagda grönsaker, hemgjord ketchup och marmelader.
 
Växthuset var GIGANTISKT, och då är detta bara en del. Det fanns en tomatodling också, samt en utomhusdel.
 
 
Här var en annan del av växthuset, med ett hav av penséer. Det doftar alltid så gott i växthus också. "Nu är jag lycklig i själen" sa jag till Rasmus när vi gick där inne. Gick runt och tog djupa andetag pga det var så varm mysig luft och god doft där inne<3333
 
Det fanns färska kryddor, rosmarin bland annat... 
 
Och så hortensior..
Ännu fler penséer...

Perlagonplantor...
 
Och silvereucalyptus! Ville köpa så mycket men fick hejda mig pga
  1. Har inte hunnit planera hur jag vill ha på balkongen i sommar. 
  2. Har inte plats att ha alla plantor inomhus tills dess att de kan flytta ut på balkongen.
  3. Har begränsat med plats på balkongen.
 
Fick även starka ha-begär när jag fick syn på självplock av tulpaner med löken kvar. 3.50 kr st har jag för mig att de kostade. AHHHH.
 
 
 
Hit måste jag tillbaka i vår och sommar! Garanterat.

HELGINLÄGG | Granerfeldts trädgårdscenter, Handelsträdgård | |
#1 - - Lito :

Jag hänger på 😊

Svar: bra!! <3
Isabelle Burlin

Upp