LÖRDAGSUTFLYKTEN TILL SUNDBYHOLM

Halloj och godmorgon! Just i detta nu sitter jag på tåget på väg till skolan i Stockholm. Men jag tänkte att vi skulle kika lite på vad jag, Rasmus och Ajax gjorde i lördags. Då var vi nämligen på lördagsutflykt, till Sundbyholms slott. 
 
Det ligger ungefär en timme utanför Västerås om jag inte missminner mig. Det var sol och härligt vårväder, men blåste sjukt mycket så det känder ganska kallt. 

Vi började iallafall med en liten promenad. Vi var här förra våren och hade picknick (minns ni det inlägget?) dock utan hund ju eftersom vi hämtade Ajax i augusti förra året. Planen i lördags var iallafall att promenera på udden som har som en allé av tallar. Dock höll vi på att blåsa bort så vi vände ganska snabbt. 

Istället gick vi tillbaka mot slottet för att försöka hitta någon plats vi kunde sitta på för att äta lunchen vi hade med oss.
 
 
Vi hade köpt med oss sallad från Salladsmagasinet i Västerås. De har absolut bäst sallad i hela  stan tycker jag. Så himla gott, de har massa olika sallader i menyn, supertrevlig personal och jättefin restaurang. 
 
Ajax var mest taggad på mat, som alltid :) 
 
Så här såg jag ut. 
 
Jag tog deras Sushi Bowl med lax, avokado, bönor, sallad, syrad rödlök och sushi ris. Till det en misodressing (som är så sjukt god). 

Rasmus tog denna! Som jag inte riktigt vet vad det är faktiskt. Nån form av bas på pasta iallafall, sallad, syrad rödlök och typ rostbiff?  
 
Ajax ville absolut smaka, men det fick han inte :))
 
Inte mata vovven vid matbordet inte!  
 
Efter vi hade ätit klart så tog vi en liten promenad runt slottet och tillbaka till bilen. På hemvägen stannade vi till på en handelsträdgård (peppen!!!) som var helt magisk. Ska visa bilder och tipsa om det i ett inlägg lite senare. 

Puss! 
HELGINLÄGG | Sundbyholm, Sundbyholms slott | |
#1 - - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Men så mysigt, synd bara att det blåste. Sundbyholm är så fint, och ännu vackrare senare på våren när det börjar blomma och slå ut på träden. Jag är från Eskilstuna så vi brukar åka dit och bada på somrarna :)

Svar: Ja det är så hilma fint och mysigt där ute! Verkligen synd att det blåste så mycket, jag får ta och åka dit nån gång i sommar istället när det är varmt. Jaha men där ser man! perfekt utflyktsmål ju! :) kram!
Isabelle Burlin

Upp