IMORSE GÄSTADE JAG MALOU EFTER TIO – PRATAR OM AKNE

Isabelle Burlin och Lisa Ajax i TV4 hos Malou efter tio
Bildkälla: TV4

Imorse var jag som sagt med och gästade Malou efter tio och nu kan ni se klippet! Jag pratade om mina erfarenhter kring akne, och artisten Lisa Ajax pratade om rosacea. Med oss i soffan fanns också hudläkaren Petra Källman, och Malou så klart. Jag är så himla glad och stolt över att jag fick chansen att medverka och dela min story gällande akne. Ingen ska behöva må dåligt över sin hy. 
 
 

Alla jag träffade under min vistelse i TV4-huset var så himla snälla och trevliga, men också så sjukt proffsiga! Självklart var jag lite nervös innan (inte så konstigt när man gör TV-debut) men jag kände mig verkligen i trygga händer. Hade 16-åriga Isabelle fått höra att hon skulle vara med i TV och prata om akne, samt INTE täcka hela ansiktet med smink, så hade hon nog skrattat och trott att det var ett skämt. Men icke då!

Isabelle Burlin hos TV4 i Malou efter tio
Bildkälla: TV4
 
 
AKNE, MEDIA | Acne, Akne | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vad kul att du var med och gästade där! Riktigt bra gjort! :D

Svar: Tack fina du! Förhoppningsvis kan min story kanske hjälpa andra där ute :) Kram!
Isabelle Burlin

#2 - - Kristina:

SÅ bra!!! Det hjälper oss andra(eller i alla fall mig) med akne så otroligt mycket att du gör ett statement och visar upp ett osminkat ansikte trots aknen. Är otroligt imponerad!! Jag har så otroligt svårt att gå utanför dörren osminkad trots att jag kämpat med aknen sen jag var 15. Men det du gör får mig att också våga göra det mer! Så TACK verkligen <3

Svar: TACK för din fina kommentar!!<3 Jag fann trygghet i sminket, sminkade mig hela tiden när jag skulle gå utanför mitt hem, och kände på något sätt att jag "lurade" alla andra om hur jag såg ut EGENTLIGEN. Det blev liksom som en ond spiral och jag trodde att om jag skulle gå osminkad att ALLA skulle lägga märke till det, och bli typ chockade över att jag såg helt annorlunda ut utan smink. Men jag började successivt att gå ut med mindre smink, och för mig hjälpte det något enormt att gå osminkad mer och mer, det var inte för än då jag förstod att det inte ÄR någon annan som bryr sig. Jag fick bättre självbild och självkänsla. Att någon skulle döma mig eller bry sig om min hy var bara mina egna hjärnspöken.
Stor KRAM till dig! Kom ihåg att du inte är ensam i detta <3
Isabelle Burlin

Upp