BOULEBAR, KIKÄRTSBURGARE & HÄNG MED KLASSEN

I bild ser vi Isabelle Burlin som befinner sig på Boulebar i Stockholm. Hon kastar ett bouleklot på en boulebana.
Trots att jag gick upp väldigt tidigt, hade jordens mensvärk hela dagen igår, hade jag ändå en sååååå mysig dag – jag hängde nämligen med min klass hela dagen, käkade kikärtsburgare och spelade boule på Boulebar.
 
En spellista på Spotify
 
Jag började dagen med att dricka kaffe hemma och få skjuts av Rasmus till tåget vid 7. La märke till att det var extremt mörkt ute, i vanliga fall kan jag tycka att det är lite jobbigt med mörkret men nu tyckte jag faktiskt att det var väldigt mysigt. Påverkas ni också mycket av mörkret på hösten och vintern? På tåget lyssnade jag på en härlig playlist (Cozy Music<3 heter listanpå Spotify med mysiga och glada låtar som fick mig på väldigt bra humör. Tips tips! 
 
Vi hade redovisning i skolan av vårt filmprojekt, och efter den åkte de flesta från klassen till Boulebar på Liljeholmen. Mandy, en tjej i min klass, har jobbat på Boulebar tidigare och det var hon som hade styrt upp denna aktivitet. Så himla kul! Hon agerade även instruktör för oss, så duktig!
 
Bilden visar en skylt med menyn på Boulebar, på ett träbord ligger en vit tallrik med en kikärtsburgare och sötpotatispommesfrites
Vi är bara 10 personer i min klass, vilket jag tycker är himla mysigt eftersom man då kan lära känna alla bättre. Jag hoppas och tror att vi kommer att blir ett sammansvetsat gäng under utbildningen. 
 
När vi kom fram till Boulebar började vi med att äta lunch i deras restaurang. Jag tog en supersmarrig kikärtsburgare med sötpotatispommes. SÅ GOTT. Bra priser på lunchmenyn också. Betalade 100 spänn för min rätt, och då blev jag rejält mätt. Sallad, bröd och aioli ingick, samt kaffe efter maten.
 
Boulebar Liljeholmen
Jag bara älskar konceptet barhäng + aktivitet. Så jäkla kul! Tydligen så är boule Frankrikes nationalsport och det spelas tydligen överallt i Frankrike. Det fick mig att minnas alla boulebanor vi gick förbi när jag och R var i Cannes i somras. Senast jag spelade boule var nog med mormor och morfar hemma i trädgården när jag var liten, jag trodde att jag hade koll på reglerna, men tydligen inte haha! Hade till exempel ingen aning om att man kunde spela i lag.
 
Boulebar har två våningar med ett flertal boulebanor, två barer och en restaurang. På övervåningen gräddas det också våfflor, väldans trevligt ju. Vi var sju stycken från klassen som spelade. Vi delade upp oss i två lag och spelade i 90 minuter, och det var så jäkla kul! Kommer lätt att åka hit igen och spela.
 
Origins energy boosting gel moizturizer och en bild på Isabelle burlin med ansiktsmask
Runt klockan 16.00 började vi röra oss hemmåt igen. På väg till tåget sprang jag in på Kicks och köpte en ny dagcreme eftersom min tagit slut. Jag köpte denna goding från Origins som har en gel-liknande och lätt koncistens. Den doftar helt magiskt av apelsin.
 
Varje höst och vinter har jag märkt att min hud reagerar på väderförändringarna. Jag får ofta mycket nya utbrott i ansiktet eftersom det blir så torrt och kallt ute, så därför måste jag bomba huden med fukt så att den inte ska överproducera fett. Jag har blivit mer och mer intresserad av hudvård och mycket tack vare podden Under Huden med Kakan Hermansson, grymt bra tips på podd för den som gillar eller vill lära sig mer om hudvård!
 
Nöjd och glad efter en härlig dag sjönk jag sedan ner i soffan med ansiktsmask på och en stor kopp te. 
 
VARDAGSINLÄGG | Boulebar | |
Upp