TACK FÖR ALL FIN RESPONS KRING MIN KRÖNIKA OM AKNE

 Men TACK för helt fantastisk respons kring min krönika om akne. Blir så jävla glad för era kommentarer och ert stöd<3 blir också så ledsen över att så många mår dåligt över sin hy. Det ska inte behöva vara så. Just därför är det så extremt viktigt att vi pratar om detta ämne. Akne är så vanligt men ändå så ser vi knappt någon som har det i media. Varken på film, i tv eller i sociala medier. Det påverkar oss mer än vad vi tror, och bidrar till en skev bild av verkligheten.

Jag är så trött på hur samhället, media och reklam får akne att framstå som något äckligt, fult och skamfyllt, och hur företag utnyttjar detta för att tjäna pengar på dyra hudvårdsprodukter som inte fungerar.

Därför är jag så glad för att både Blogg.se, Nyheter24 och Expressen kontaktade mig efter jag publicerade min krönika, och vill uppmärksamma detta ämne. Vi måste prata mer om akne, och vi måste förändra den bild som vi ständigt matas med – att akne skulle vara något skamfyllt och hemskt. Så är det inte. 
 
Här kan ni läsa intervjun med mig hos Expressen.
Här kan ni läsa min krönika hos Nyheter24. 

Kram på er bästa fina ni<3
 
 
VARDAGSINLÄGG | Acne, Akne, Expressen, Krönika, Nyheter24 | |
#1 - - Mikaela:

Så viktigt att det får spridning! Många mår dåligt som det är, acne ska inte vara ytterligare en sak att må dåligt över!

#2 - - Linda Lövberg Hjären:

Viktigt :)

Upp