9 INSIKTER JAG FÅTT UNDER MIN SOMMAR PÅ NYHETER24

Jag sommarjobbade ju på Nyheter24 och Modette under denna sommar där jag fick skriva artiklar, lära mig om SEO och video, lyssna på föreläsningar och träffa inspirerande personer från mediebranschen. Det har varit så himla lärorikt och kul. Jag är verkligen så tacksam att jag fick möjligheten att göra detta. 
 
Förutom all ny kunskap jag fått har jag dessutom kommit till en del insikter. Nämligen nio insikter som går att applicera på i stort sett allt här i livet. Detta vill jag dela med mig av till er då jag tror och hoppas att det även kan ge er någoting.
 
Here we go:
 
 
 - Våga både misslyckas och lyckas, båda är lika viktiga för framgång. Lär dig av dina misstag, se inte misstag som nederlag utan se det som lärdomar för att kunna utvecklas och bli ännu bättre till nästa gång.
 
- Gräv där du står och använd det du har och vad du än gör så gör det med hjärta och passion, det blir alltid bäst så.
 
- Prova nya saker! Det fungerar som en kompass för framtiden eftersom du upptäcker vad du gillar, inte gillar, tycker är roligt, vill jobba med i framtiden etc etc. Det bästa för en person med lite framtidsångest är att prova på olika saker för att tillslut hitta rätt. Hur ska man veta vad man vill om man aldrig provar?
 
- Definiera dig inte utefter dina prestationer, du ÄR inte det du presterar. Vare sig det går bra eller mindre bra är du fortfarande en bra och vettig person!
 
 
 
 
- Låt inte negativitet och människors onödiga tyckande påverka dig. Människor kommer alltid att tycka till och ha olika åsikter om allt men det behöver inte betyda att du måste lyssna och ta in vad de säger. 
 
- Jämför dig inte med andra, det finns ingen annan som dig och det är just det som gör dig unik.
 
- Våga fråga om hjälp och lär dig av andra, inga frågor är för dumma. Det är bättre att fråga om råd och göra rätt från början, än att inte fråga, göra fel och sedan få göra om. 
 
- Dela med dig av dina egna kunskaper. Du kanske kan något som ingen annan kan, och någon har kunskap inom ett område som du själv inte har koll på. Lär er av varandra och dela kunskaper! Det är alltid en win-win.
 
- Tro på dig själv!!!
 
 
 
 
LISTOR | |
#1 - - ISA:

Du är bäst!! Så glad att jag lärde känna dig där! <3

Svar: detsamma bästa du!!! <3
Isabelle Burlin

Upp