PEPPIG FIKA, VETE-KATTEN & KARDEMUMMABULLAR

Hade en så himla fin tisdag igår! Satte mig på tåget till Stockholm för att ta mig till skolan. Dock hade vi eget arbete så jag bestämde mig för att sätta mig och plugga på ett fik i stan istället för att åka ut till Flemingsberg, där Södertörns Högskola ligger. Och på eftermiddagen hade jag och Isa bestämt att vi skulle ses och fika med kaffe och kardemummabulle. 
 
Bilden visar en vy över Vasagatan tagen från Klarabergsgatan i Stockholm. Till höger visas en bild på två kardemummabullar och kaffe från bageriet Vete-Katten i Stockholm
Jag traskade längs Klarabergsgatan med vy över Vasagatan, alltså hur vackert är Stockholm just nu? Älskar verkligen kombinationen solsken + krispig höstluft, och att alla träd fortfarande är gröna.
 
Jag tänkte först sätta mig på Sally Voltaire & Systrar uppe i Åhlenshuset, men det var sån kö där och jag tyckte det kändes onödigt att köa i 30 minuter enbart för att få en kaffe och sittplats. Så jag strosade runt en stund i hopp om att lunchköerna skulle minska. Smet bland annat in på H&M där jag köpte en rutig halsduk och smaragdgrön glittrig tröja, ni ska få se sen! 
 
Isabelle Burlin och Isa Bylund fikar på Vete-Katten i Stockholm
Isa blev klar tidigare från jobbet så vi möttes upp och gick sedan till Vete-Katten för att käka kardemummabullar och dricka kaffe. Världsmysigt! Jag bara älskar att hänga med peppiga personer som ger energi, och Isa är just en sån person. Vi catchade up om allt sedan vi sågs sist och pratade också bland annat om relationer, min Cannes-resa, blogg- och instagramvärlden, om foto, och massa annat. Högt och lågt helt enkelt. 
 
Timmarna bara sprang iväg, tiden går ju fort när man har roligt. Så vid 15-tiden skiljdes vi åt, och jag tog tåget hem.

Tack Isa för en supermysig eftermiddag!
 
VARDAGSINLÄGG | Stockholm | |
#1 - - ISA:

Mysegulle! Blev så glad av att läsa detta. Du ska bara veta hur mycket energi jag fick av dig, vill genast boka in en höstpeppfika eller något, skulle nästan gå av utav pepp då tror jag ;) <33

Svar: Bästa Isa! :D detsamma, alltid lika kul att ses!<3
Isabelle Burlin

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Det låter som en jättemysig eftermiddag!! :D

Svar: Det var det verkligen, kram! :)
Isabelle Burlin

Upp