TILLBAKA TILL SUPERFRUKOSTARNA

Ni som känner mig och som har läst min blogg genom åren känner säkert till att jag är en frukostperson av rang. Frukosten är enligt mig den bästa måltiden på dygnet. Jag älskar att göra ambitiösa frukostar med allt möjligt – kaffe, färskpressad juice, bär, färsk frukt, yoghurt, chiapudding, bananpannkakor, avokadotoast, smoothies, ja you name it. 
 
När jag jobbade skift på ICA-lagret här i Västerås (slutade där i våras när jag började plugga) så jobbade jag varannan vecka dagpass, och varannan vecka kvällspass. De veckorna jag jobbade kväll såg mina mornar ut ungefär på samma sätt: äta superfrukost, skriva blogginlägg och gå ut på promenad. Och jag älskade det! Att få starta dagen på bästa sättet genom frulle, att få vara kreativ genom bloggen och sedan få röra på mig lite.
 
Under sommaren har jag inte haft tid till att göra mina goda frukostar, och har saknat det nåt enormt! Men nu när skolan dragit igång igen och jag har mer tid på mornarna så ska jag komma tillbaka till min absoluta favoritrutin. 
 
Idag startade jag dagen med kaffe och en stor skål med Planti Soygurt naturell (det är som yoghurt fast baserad på sojabönor, alltså utan mjölk och laktos) toppat med en massa goda och nyttiga grejer. Nämligen, osaltad nötmix med torkad frukt och russin, mullbär, gojibär, solrosfrön, chiafrön och sesamfrön. Ringlade över lite honung och öste sedan över hallon och blåbär. 
 
Under en tid nu framöver ska jag utesluta laktos för att se om min hy blir bättre av det (har haft problem med acne till och från sedan jag var 14 år) och har blivit tipsad om att utesluta laktos ur min kost just för att acnen ska bli bättre, så jag hoppas att det ska hjälpa. Därför är just Planti ett så himla bra alternativ till vanlig yoghurt (äter ju såklart även laktosfri yoghurt, men det är kul med variation tycker jag). 
 
 
Dagens övriga planer är att dyka ner i plugget, alltså att bygga hemsidor och jobba med HTML-kodning. Kul men också väldigt frustrerande när det inte går som man vill, hehe. Sedan tänker jag ge mig ut på en prommis med min favoritpodd Josefin & Vanja, i lurarna. 
 
Ha en världsfin onsdag godingar, är så glad för alla som kikar in här! Puss
 
RECEPT FRUKOST | Frukost, Planti Soygurt | |
#1 - - Sandra Rosén Dahlgren:

Ser och låter gott! Diggar dina prylar också, massa snyggt! :)

Svar: Men åh tack fina du!! Kram :)
Isabelle Burlin

#2 - - Sandra Rosén Dahlgren:

Svar: :) Kram!

Upp