LÖRDAGSHÄNG, SOMMARVÄRME & SLAGSTA GLASS

Den här lediga helgen var SÅ efterlängtad och så mysig. Har känt mig lite stressad den senaste tiden och därför var det extremt skönt att bara få ta det lugnt och göra saker som jag mår bra av.
 
I lördags tog jag och Rasmus en rejäl sovmorgon, och åt vår traditionsenliga lördagsfrukost med färska jordubbar, croissanter, yoghurt, avokadomackor, äggröra och kaffe. Älskar våra lördagsfrukostar. Fram till kl 14.00 hängde vi hemma och tog det lugnt innan vi mötte upp våra kompisar för att åka till Slagsta Glass i Eskilstuna.
 
Slagsta Glass i Eskilstuna
Det tog oss lite mindre än en timme att ta oss till Slagsta, som är känt för sin goda mjukglass. Kön ringlade sig lång på parkeringen. Jag förstår att det var fler än vi som också kommit på den briljanta idén att äta glass och njuta av vårsolen, som bjöd på riktig sommarvärme denna dag. Hela 19 grader! 
 
Slagsta Glass i Eskilstuna
Här har vi mitt eminenta sällskap som snällt väntar på sin tur.
 
Slagsta Glass meny som utgörs av deras glasssnäckor
Vi alla tog varsin snäcka med olika fyllningar. Jag köpte polkasnäckan som innehåller mjukglass, grädde, polkaglass och polkaströssel. Sååååå gott. Och extremt mättande, det är inga små glassar detta ska ni veta.
 
Slagsta Glass Eskilstuna
Kan lova att det blir fler vändor till Slagsta i sommar, det är en sak som är given.
 
Slagsta Glass Eskilstuna meny
Slagsta Glass drivs av ett familjeföretag och startade redan 1938. Det finns även en kiosk i Strängnäs precis i hamnen, som är väldigt mysig att åka till på sommaren. 
 
Isabelle Burlin
*NJUTER*
 
Mjukglass i våffla
Rasmus köpte en traditionell mjukglass i våffla. Kan vi alla ta en minut och skåda denna perfektion. Mjukglass i sin enkelhet kan ju vara den absolut godaste glassen. Visst?
 
Mjukglass med smak av vanilj i våffla
Alldeles mjuk, len och härlig och med en tydlig smak av vanilj. Mmmm-hmmm!
 
Slagsta Glass polkasnäcka
Den här var inte fy skam den heller. Polkasnäckan. 
 
Slagsta Glass
Världens bästa syster var med också.
 
Slagsta Glass
Så glad att jag har henne<3
 
Eskilstuna Slagsta Glass
 
Snickerssnäcka från Slagsta Glass i Eskilstuna
Carolins pojkvän Andreas åt en snickerssnäcka.
 
Slagsta Glass
Djup koncentration och njutning. Helt förståeligt.
 
Slagsta Glass
Bra vänner delar med sig av det goda!
 
Slagsta Glass i Eskilstuna
 
Isabelle Burlin lila outfit som består av en lila blommig klänning och lila stickad tröja
Jag var en färgklick dagen till ära och såg ut på följande sätt, men det vet ni ju redan.
 
Utflytkt till Slagsta Glass i Eskilstuna
Så mysigt att hänga med dessa. Runt 16.00 var vi nöjda och begav oss hemmåt igen. På kvällen skulle jag och ovan tre personer nämligen äta middag med pappa och hans sambo.
 
Hoppas våren bjuder på fler dagar som dessa!
 
VARDAGSINLÄGG | Slagsta glass | |
Upp