TRE SHOPPINGTIPS OCH MINA FYND FRÅN ÅRETS MELLANDAGSREA

Jag vet att det råder blandade känslor kring mellandagsrean – vissa älskar den, andra hatar den. Jag tillhör dem som älskar att göra fynd på mellandagsrean. Jag är dock inget fan av att trängas bland massvis med människor i butiker där folk armbågar sig fram och det blir total kaos (vem är det?), då shoppar jag hellre via nätet. Men för ett par veckor sedan var jag nere på stan här i Västerås och lyckades jag göra fem grymma fynd! Jag upplevde också årets rea i butikerna var mycket lugnare än tidigare år (förmodligen för att folk istället klickar hem grejer via nätet). 

Mina tre bästa tips när jag shoppar på rea är: köp bara sådant du VET att du kommer ha användning för, lockas inte för mycket av det låga priset, och håll utkik efter klassiska plagg som du saknar i garderoben!
 
Detta shoppade jag på årets rea:

Svart lackkjol, vit v-ringad blus och svart kofta från Carin Wester.
En hel outfit från Carin Wester.

"Nu har du hela outfiten fixad och klar!" möttes jag av i kassan när jag skulle betala. "Jajamen!" svarade jag glatt. Det mesta är köpt på Åhléns, märket Carin Wester, som har sjukt mycket snyggt, och allt ovan (förutom baskern) blev mitt till 40% rabatt dessutom – wiho!  

Låt oss ta en närmare titt: 

Svart fluffig kofta från Åhléns egna märke Carin Wester
Hittade den här MAGISKA fluffiga koftan inne på Åhléns. Det hängde bara två stycken kvar, och till min lycka fanns den i strl M, vilket gör den lite oversize så som jag gillar. Jag har redan hunnit använda den ett flertal gånger, och det här är verkligen en kofta som GÖR en hel outfit. Fint att den kommer att fungera som en tunnare (men varm) jacka i vår också.
 
Vit v-ringad blus med fint fall. Från Åhléns egna märke Carin Wester
Vit v-ringad blus med knappar som har ett så fint fall. Som ni vet så är vita blusar något jag alltid håller utkik efter när jag shoppar, just eftersom det är ett så användbart plagg.
 
Plagg från Åhléns märke Carin Wester
Carin Wester samarbete med Åhléns är briljant, det finns så mycket fina plagg till bra kvalitet och pris! Hett tips!

Opi nagellack i färgen gul
Köpte även ett gult nagellack som jag spanat in tidigare – men nu till halva priset! Perfekt till bruna sommarhänder och fötter.
 
Baskern är det enda jag köpte till fullpris, och det var inne på H&M. Den kostade 99 spänn. Så värt och så fin! Älskar ju den franska stilen och vad passar då bättre än en härlig röd basker?
 
Svart lackkjol från Åhléns märke Carin Wester
Sist men inte minst så fyndade jag denna fina lackkjol med knäppning och dragkedja i midjan. Provade en liknande förra året inne på ZARA men köpte den aldrig (har ångrat mig så mycket). Så när jag hittade denna blev jag väldigt glad.
 
Det var det!
Har ni gjort några superfynd i år? Och vart shoppar ni helst – på nätet eller i fysisk butik? 

Läs mer:
 
 
 
NEW IN | Carin Wester, Franska stil, Mellandagsrea, Mode, Outfit, Reafynd, Shopping, Shoppingtips, Åhléns | |
#1 - - Miss Baby Peaches:

Riktigt fina fynd!

Svar: Eller hur! Sååå nöjd :) kram!
Isabelle Burlin

#2 - - Anonym:

Carin Wester är ett samarbete med Åhléns och inte Åhléns egna kollektion:)

Svar: Du har rätt! Tack, fel formulerat av mig :)
Isabelle Burlin

#3 - - Enna:

Vilken snygg outfit du fyndat! 👌🏻

Svar: Tack, är sååå nöjd! :)
Isabelle Burlin

Upp