FOTOUPPDRAG, EN OUTFIT OCH ETT KÄRT ÅTERSEENDE

 
För ett par veckor sedan var jag i Stockholm för att hjälpa min kompis Evelina med en foto-grej. Jag jobbade med Evelina på Nyheter24 för två somrar sedan, och har inte träffat henne sedan dess. Så det var ett kärt återseende. 
 
Det var en helt magisk dag i huvudstaden och vi traskade bort mot gamla stan för att hitta ett bra foto-location. Observera svanarna på denna bild förresten, hur fina?! 
 
Jag knäppte av ett gäng bilder till några av hennes kommande skriv-projekt och hann också med att ta lite outfitbilder. Det är så kul att skapa innehåll med denna grymma tjej. Evelina är sån glädjespridare och en sån person man alltid blir på bra humör när man träffar. Och jag imponeras verkligen av hennes driv och passion för skrivandet och allt hon tar sig för. Jag tycker verkligen att ni ska ta och spana in hennes blogg
 
 

När vi väl var igång med fotandet så bad jag henne att knäppa av några bilder på mig också. Kände mig både varm och stylish denna dag – en inte alltid så lätt kombo när det är kallt ute. Mitt bästa knep för att hålla sig varm och snygg när det är kallt är att ull närmast kroppen. Investera i långkalsoner, t-shirt och linne i 100% ull som du kan ha under dina plagg så håller du dig varm. Jag har antingen långkalsonger under jeansen om det går (ibland blir det för tajt) eller så kör jag på nylonstrumpbyxor under jeansen, det fungerar det också. Sedan ett par riktigt varma kängor, halsduk och mössa. Och så ett par handskar.

 

Jackan är från H&M, blus från Gina Tricot, vintage levis 501or köpta på Beyond Retro och kängor från Vagabond. 

Halsduken är från Acne Studios och mössan minns jag inte.

Happy face! 


När vi var klara med fotandet gick vi och fikade samt käkade lunch. 

Det blev en av mina favorit lunchrestauranger – Sally Voltairé & Systrar som ligger inne i Åhlénshuset.
 

Deras meny har fokus på rawfood och mycket grönt. Jag tog deras magiskt goda cesarsallad med romansallad, grönkål, räkor, belugalinser, svarvade rödbetor och rädisor. SÅ GOTT.


Evelina beställde en kaffe och kardemummabulle – ett evigt vinnande koncept om ni frågar mig. 


:) 

Vi beställde även in lite bubbel, fredagen till ära! Man måste ju fira livet! 

Vi satt och babblade om livet, kreativiteten, psykisk ohälsa och allt som hör livet till. 

Tack för världens mysigaste dag Evelina <3

OUTFITS, VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - Emma Wagenius:

sv; Men tack snälla du! =)
En olympys pen fotar jag mest med.
Kram

Upp