NÅGRA SNAPSHOTS FRÅN LÖRDAGEN

Ni gillar ju när jag skriver "vardagsinlägg" och "helginlägg" om saker jag gör om dagarna, så här kommer ett spontant sådant!

Lördagen började med att jag tog sovmorgon till tio (sååå skönt) för att sedan åka direkt till affären för att köpa helgfrukost. Jag fick såna vårkänslor när jag gick till bilen eftersom solen sken, hade bara fleecetröja på mig och jag frös inte ens. Så härligt. Jag ÄLSKAR verkligen helgfrukostarna. Eftersom jag jobbar varannan helg så passar jag och Rasmus på att äta riktigt god frukost när vi väl är lediga tillsammans. Det är bästa stunden på hela helgen<3. Idag blev det smörstekta levainbröd med ost och marmelad, och till det kaffe, juice och färsk ananas. SÅ GOTT.
 
Efter frukosten tog vi en promenad med Ajax och mötte sedan upp Pontus och Maja. Vi promenerade i vårsolen och vid ungefär halv tre bestämde vi oss för att åka och äta på Saluhallen Slakteriet här i Västerås. Det är ett hett tips för den som vill äta riktigt god mat. Det är flera restauranger som ligger i en och samma lokal i ett industriområde. Det finns allt från sushi, hamburgare till husmanskost och ramen. Jag och R käkade ramen vilket är såååå gott. Asiatisk mat är verkligen en favorit hos mig just nu. Vill så gärna åka till Japan och äta sushi, ramen, dumplings, ja you name it.
 
På Slakteriet finns det också en liten butik där det säljs lokalt producerade råvaror och produkter. Mitt i lokalen stod det massa kartonger med ägg där man fick plocka ihop sig en egen lilla låda. ÄLSKAR SÅNT. Blev helt pirrig...jag plockade ihop 6 ägg så att vi kan göra äggröra imorgonbitti. Alltså kolla hur fina nyanser på äggen? Känner spontant att jag i sommar MÅSTE åka till några olika gårdsbutiker och köpa lokalt odlade grönsaker. Så mysig grej. Nån som vill följa med?
 
Nu sitter jag hemma i soffan med datorn i knät, ska snart sätta på en kopp kaffe och läsa senaste numret av Elle. Pontus och Maja åkte precis men ska komma tillbaka till oss ikväll. Jag tror att planen är att åka och köpa lite godis och snacks för att sedan ha spelkväll. Hoppas ni får en härlig lördag, oavsett om den består av en utekväll, en spelkväll, eller en ensam kväll hemma i soffan. Puss
 
VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - Lito :

Jag följer gärna med 😍

#2 - - Lito :

Jag följer gärna med 😍

Upp