5 PLAGG JAG ALLTID LETAR EFTER I BUTIK

Ofta när man är ute och shoppar letar man efter samma typ av plagg. Ett tips jag fått höra är att man ska försöka kolla efter plagg man vanligtvis inte brukar prova för att förnya sin stil och garderob. Men har man hittat en typ plagg man älskar och trivs i är väl det SUPERHÄRLIGT? Visst, om du är sugen på något nytt – spana efter sånt du inte brukar. Men annars tycker jag att man ska embracea sina favoritplagg!
 
Här är mina fem bästa plagg jag alltid spanar efter när jag är ute och shoppar i butik.
 
Isabelle Burlin har på sig en vit skjorta
  • Den vita skjortan/blusen

    Jag är på ständig jakt efter krispiga vita skjortor i olika snitt, eller den vita tunna blusen med fint fall. Detta är verkligen två plagg jag trivs väldigt bra i och som funkar till alla tillfällen. Till vardags, till middag, till fest – ja, alltid! Gillar att matcha dessa plagg med skinnbrallor, boots och fluffjacka, eller till blåa jeans, lång kappa och stora örhängen.

Isabelle Burlin visar upp en outfit med en svartvit randig tröja
  • Den randiga tröjan

    En GIVEN favorit i min garderob. Den är verkligen en räddare när jag har klädpanik. Då drar jag på mig den randiga långärmade tröjan och känner mig genast fin och bekväm.

Isabelle Burlin visar upp outfits där hon har på sig levisjeans
  • Jeans

    Jag både älskar att prova och att köpa jeans. Jag är alltid på jakt efter de perfekta jeansen i form av modell och färg. Jag har hittat min absolut bästa modell vilket är mom-jeans – en rak jeansmodell med hög midja och som ofta smalnar av ner mot ankeln, eller de klassiska levis 501orna. Sedan vill jag helst att jeanstyget ska vara utan strech. Just nu är jag på jakt efter de där perfekt sittande ljusa levisjeansen. Jag spanar ofta in vintagebutiker efter just levisjeans men än så länge har jag inte hittat några ljusa jag gillar. Jakten fortsätter.

Isabelle Burlin har på sig en svart fuskpälsjacka från klädmärket &other stories
  • Jackor

    En av de roligaste plaggen att köpa är jackor tycker jag. En jacka kan verkligen komplettera en hel outfit, och göra en enkel outfit lite mer spännande. Jag kollar ofta efter långa härliga kappor (gärna i färg), fuskpälsar, mockajackor och skinnjackor.

Isabelle Burlin har på sig en vit stickad oversize tröja
  • Oversize stickade tröjan

    Genom åren har jag köpt SÅ många oversize stickade tröjor, och detta är verkligen ett plagg jag älskar. Jag använder den både på hösten och vintern, men också under svala sommarkvällar. Dock MÅSTE den vara skön och inte stickig för att jag ska använda den.

Vilka plagg brukar ni spanar lite extra efter när ni shoppar?

LISTOR, OUTFITS | Mode, Outfit | |
Upp