RECEPT - NU BYTER VI UT KAFFET MOT ISKAFFE


Under dessa härliga och varma sommardagar vill man ju gärna dricka något svalkande. Som den kaffeälskande person jag är så vill jag ju inte bli utan mitt kaffe, så därför byter jag ut det mot iskaffe istället.
 
Jag fyller frysen med is så att det alltid finns, och ibland brygger jag även kaffe som jag låter svalna innan jag ställer in det i kylen, för att när jag sedan blir sugen på denna svalkande goda dryck ska kunna göra iordning en snabbt. 
 

Jag gör min iskaffe på två olika sätt, antingen med vanligt bryggkaffe eller med espresso. 

Med espresso:
2 Espresso
Oatly iKaffe 
Is

eller

Med bryggkaffe:
En kopp starkt bryggkaffe
Oatly iKaffe
Is
 
I sistnämnda kan man ju även krydda kaffepulvret med valfri krydda. Jag är sugen på att prova med vaniljstång eller kardemumma och kanel nästa gång. Tror det kan bli riktigt gott.

Hoppas ni gillar inlägg med såna här recept! Puss
 
RECEPT MAT | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

Gillar inte kaffe men det såg gott ut:D

Svar: Det är suuupergott! :D
Isabelle Burlin

#2 - - Felicia:

gud vad gott med iskaffe. Jag måste också göra det :D

Svar: Jaaaa men gör det! Det är verkligen supergott :D
Isabelle Burlin

Upp