NÄR JAG ÖPPNAR CAFÈ BELLA

- Det här kommer ni att kunna äta på mitt frukostcafé i Provance sen! sa jag till Tove och vi båda såg på varann och utbrast i ett skratt. -  Ja men man ska sikta högt! sa hon. Och jajamen visst ska man det. Vi får väl se hur det blir med cafét i Provance, man vet ju aldrig med mig och mina idéer. Men tänk vad härligt det vore? Som den frukostälskande person jag är så vill jag någon gång i livet öppna ett café där jag ska skämma bort mina gäster med mina absolut godaste frukostar. Något som garanterat ska finnas på menyn är det jag bjöd Tove och Rasmus på förra helgen. Låt oss ta en titt. 


Avokadotoasten! På rostat bröd, med smör, ett stekt ägg med krämig gula, den finaste avokado, och så toppat med flingsalt och chilikrydda. Min FAVORIT OF ALL TIMES. Jag skulle lätt kunna äta det varje dag hela tiden utan att tröttna.
 
En annan favorit som skulle finnas på menyn är krämig turkisk yoghurt, toppad med honung och färska jordgubbar. Och så eventuellt lite kokosflakes på toppen för att det är gott och fint med lite piff.
 
Sen skulle jag ju givetvis nörda ner mig i hur man gör det absolut godaste kaffet såklart. Ni kommer väl och äter hos mig när jag öppnat Café Bella va? Ni är mer än välkomna! 
 
 
VARDAGSINLÄGG | Avokadotoast, Frukost | |
Upp