SELFCARE, ATT LADDA BATTERIERNA OCH VÅRPEPPEN

Nu är jag hemma igen efter drygt två veckor på resande fot. Jag berättade ju i ett inlägg för längesedan att jag fick en weekendresa till Barcelona av Rasmus när jag fyllde 25, och det var alltså den resan vi var på nu i mitten av april. Jag tänkte att jag skulle uppdatera er om vad vi gjorde där i ett inlägg längre fram, med massa härliga Barca-tips! Hur låter det? Direkt efter vi kom hem från Barca så packade jag om väskan och begav mig till Norrland med en del av min familj. Nu känner jag verkligen att jag laddat batterierna för våren. Jag skriver ju c-uppsats just nu vilket tar otroligt mycket energi. Så att få ha umgåtts med nära och kära, bytt omgivning och att kunna koppla bort skola och jobb för en liten stund har varit guld värt. Det är så himla viktigt att lyssna på kroppen, vara snäll mot sig själv och att inte bara köra på. Det är verkligen något jag har lärt mig på senare år.

Hur mår ni? Har ni haft en mysig påsk? Hemma i Västerås har björkarna börjat slå ut och det var SÅ varmt både igår och idag. Så underbart! Jag älskar våren och uppskattar den så mycket varje år – värme, fågelsång, uteserveringar, promenader i tunna kläder, solen, balkongfix, att kunna umgås UTOMHUS, spontaniteten, löprundor i spåret, alltså ja listan kan göras lång. 
 
Hoppas ni får en underbar vecka hörrni!

VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - Tess:

Vad klokt att du tar hand om dig själv och laddar upp batterierna! Jag tror att vi alla behöver öva oss mer på att lyssna på oss själva så att vi inte kör slut på oss. Kram

Svar: Tack kära du! Ja det tror jag definitivt att vi alla behöver göra. Det är så lätt att bara köra på i detta prestationssamhälle som vi lever i. Kram på dig!
Isabelle Burlin

Upp