EN FIKA PÅ MR CAKE I STOCKHOLM

Isabelle Burlin dricker kaffe på Mr Cakes uteservering i Stockholm
I lördags hade jag en världsfin dag som delvis spenderades på Mr Cake i Stockholm där jag fikade tillsammans med Isa och Elin. Vilket var så mysigt!  
 
Elin Nylund och Isa Bylund på Mr Cake uteservering i Stockholm
Isa (till vänster) och jag lärde känna varandra när jag jobbade på Nyheter24 och hon på Blogg.se under sommaren 2017. Elin (till höger) och jag har haft lite koll på varanda via våra bloggar och sociala medier, men detta var första gången jag träffade henne i verkligheten. Isa och Elin känner varandra sedan tidigare så det var så roligt att ses alla tre. Är det inte fantastiskt hur sociala medier kan föra en samman med nya härliga människor som man kanske aldrig hade träffat annars?
 
Red Velvet Croissant Salted Caramel Cake och Kardemummabulle på Mr Cake
Vi möttes upp på Mr Cake i Stockholm som drivs av superkonditorerna Roy Fares och Mattias Ljungberg. På Mr Cake kan man både fika, äta frukost, brunch och lunch och mycket inspiration i bakverken är hämtad från New York vilket är väldigt tydligt när man är här. Både jag, Isa och Elin hade beslutsångest för vad vi skulle välja då det fanns så mycket som såg gott ut. Tillslut landade det iallafall i kaffe, en bit Slated Caramel Cake och en Red Velvet Croissant för min del, en kardemummabulle och kaffe för Isas del, och Elin beställde en halloumiburgare. Alltihop var SÅ gott! Kan varmt rekommendera Mr Cake, och jag kommer garanterat att besöka detta ställe igen! 
 
Isabelle Burlin på Mr Cake i StockholmVi hade så mycket intressanta och roliga konversationer om allt från hur det är att driva eget företag, hur det är att leva i förhållanden, hur man kommer på vad man vill göra i livet, till snack om ångest, sociala medier, och influencers. Högt och lågt med andra ord. När vi fikat klart tog vi en sväng på stan och kollade in Zaras rea och skiljdes sedan åt då vi alla hade olika planer för kvällen. Jag hade SÅ mycket energi efter denna härliga eftermiddag med dessa ladies. Att träffa andra härliga, peppiga och drivna tjejer är verkligen bland det roligaste och mest inspirerande jag vet. 
 
Hoppas ni haft en underbar helg hörrni! Puss

HELGINLÄGG | Fika, Mr Cake, Stockholm | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Åh, ser så gott och mysigt ut!

Svar: Det var det verkligen, kan varmt rekommendera att åka dit och fika! Kram
Isabelle Burlin

#2 - - ISA:

Bästa du!! Blev så glad av det här inlägget. Och av dagen såklart <3 Du ska få se mitt inlägg om fikat som dyker upp i veckan, skillnaden i engagemang när man bloggar osv ;) Haha. PUSS!

Svar: Min bästa Isa<3 hahah äschhhh du vet vad jag gillar hos dina blogginlägg ;* puss!
Isabelle Burlin

#3 - - Ida Jansson:

Så mysigt ni hade det och sååå mycket gott 😀😍

Svar: så mysigt och SÅÅÅ gott! Du måste åka dit någon gång :D kram! <3
Isabelle Burlin

Upp