JUNI MÅNAD — DETTA HAR JAG HAFT FÖR MIG

Har varit väldigt duktig på att fota den senaste tiden, dock har jag svårt att finna tid till att uppdatera här. Som ni vet så vill jag ju göra genomarbetade inlägg och inte bara slänga ihop något. Ibland tar det upp till 3 timmar ibland att fota, redigera och skriva. Vilket i sin tur gör att jag inte hinner med och sedan struntar i att uppdatera bara för att jag tänker att bilderna och inläggen blir inaktuella. 

Men, jag vill ju fortfarande visa er vad jag har gjort den senaste tiden. Så jag tänker att här kommer en liten recap från vad jag har gjort sedan slutet på maj och nu under hela juni. 

Jag och Rasmus var en sväng till Rosendahls trädgård ute på Djurgården i Stockholm i slutet på maj. Jag älskar att göra dagsutflykter och hit vill jag verkligen åka igen. Jättemysigt ställe. De har så fina växthus fyllda med diverse blommor och växter, fin gårdsbutik med allt från marmelader till kökshanddukar och honung. De har också ett härligt café med stor uteplats där man kan sitta och fika antingen i solen eller i skuggan under pergolan. De hade dessutom sjukt goda kardemummabullar (hit måste vi åka och fika Isa!). 
 
När vi ändå var ute på Djurgården passade vi på att promenera varvet runt också. Jag hade på mig detta, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. 
 
Under maj och juni har jag och R tagit både långa och korta promenader med den här lilla älsklingen. Älskar den här bilden på Ajax. Så fin. Den är från när vi tog en kvällspromenad på Anundshög utanför Västerås i slutet på maj. Så fint och mysigt ställe som jag verkligen kan rekommendera. Där ligger Sveriges största forntida gravhög (okej det där lät så tråkigt) men det är väldigt fint! Ser ute lite som en mindre version av Stonehenge. De har även ett mysigt fik med möjlighet till att sitta ute. Och så kan man promenera i skogen bakom vilket är väldigt mysigt. 
 
I början på juni tog min yngsta kusin studenten, så då var jag, mamma och min syster nere i Skåne och firade honom. Här är jag och min syster (till vänster) med våra tre kusiner. 
 
Min ena kusin bor i Höganäs, så en dag åkte vi till Garage Bar och åt burgare. Det var seriöst den godaste burgaren jag ätit i hela mitt liv. HETT tips!!! Åk hit. Bara gör det. 
 
Min familj<3 mår så bra när jag umgås med dem.
 
Om ni är i krokarna kring Höganäs, åk till Garage Bar och beställ deras cheeseburgare med pommes och tryffelmajo, och så deras hemgjorda lemonad. Ni blir inte besvikna, jag lovar. 
 
Det var också i denna veva som vi var och hälsade på korna och fick klappa på kalvar på en bondgård.


Ajax har även hunnit fylla 1 år! Närmare bestämt den 14 juni. Hjälp vad tiden går fort. Det känns ju som att det var nyss vi var nere i Vellinge och hämtade hem den här lilla plutten.
 
Och så hann det bli midsommar! Som vi firade nere i Småland hos Rasmus kusiner. 


Vi åt sillunch, åt jordgubbstårta, körde femkamp, grillade och hade det trevligt.
 
Mina bästa killar.
 
Både jag och R tog det lugnt på midsommarafton, för på midsommardagen skulle vi till Tiveden och köra en endagsvandring. Och ingen var väl lyckligare än ovan lilla pys som fick springa "lös" i skogen. Vi har honom aldrig helt lös då han har så mycket jaktinstinkt i sig och lätt skulle dra iväg om han såg en hare eller något annat vilt djur. Vi har istället en 15 meters lina på honom så att han fortfarande är kopplad, men ändå får känna på känslan av att springa lös. Väldigt smidigt.
 
 

Tivedens nationalpark är sååå fin och ett perfekt ställe att vandra på om man vill köra en endagstur. Vi gick milsrundan, som är väldigt kuperad på sina ställen så det tog ungefär tre timmar för oss att ta oss runt. I nationalparken finns även sandstrand och möjlighet till att tälta. 
 
Nu är juni nästan slut och jag kämpar fortfarande på med min c-uppsats som inte är klar ännu. Det känns som att den aldrig kommer att bli klar. Men det är väl bara att kämpa på. I övrigt så jobbar en del, försöker att hitta på spontana saker med kompisar, och försöker också att varva ner och njuta av sommaren. Jag har även äntligen fixat praktikplats(!!) till hösten och det är ett företag som jag tror kommer att passa mig som handen i handsken. Är så pepp. Kommer givetvis att berätta mer om det längre fram när det är helt klart.
 

En annan sak jag kom att tänka på nu när jag skriver det här blogginlägget, är att när man som jag dokumenterar, fotar och sammanställer allt i ett blogginlägg inser hur mycket som faktiskt händer på en månad. Det är så lätt att man bara lever på och liksom aldrig reflekterar över vad man faktiskt gör. Det är verkligen en av fördelarna med att blogga tycker jag, att man kan gå tillbaka och titta på vad man har gjort tidigare och få lite perspektiv på livet. 

Ha en underbar helg nu hörrni. Njut av vädret, ät god mat och var snälla mot er själva. Själv så jobbar jag hela helgen, men har ändå en del roligt inbokat. Bland annat en middag på lördag kväll med Rasmus och två kompisar vi inte har träffat på länge. Det ska bli väldigt mysigt och kul. 

 


VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - ISA:

Men JA JA JA! Fika på Rosendals har varit på min att-göra-lista sen 2017, haha. Sååå mysigt <3 Och vad intressant med en forntida gravhög, skrattade så av hur bra du sålde in platsen ;) Längtar tills lördag, puss <3

Upp