MIDSOMMARAFTON 2017

Hej mina gulliga läsare! Här kommer det stora midsommarinlägget proppfullt med bilder från helgen. Midsommar är min absoluta favorithögtid. Det är liksom ingen press och man får fira precis som man vill, äta god mat och umgås med personer man tycker om. 

I torsdags åkte jag och Rasmus ner till Småland för att fira midsommar med hans släktingar, och vi hade en så himla mysig helg. Låt oss ta en titt:


Midsommarafton började med en supergod sillunch hemma hos Rasmus moster Lotta och hennes man Risto, där Rasmus kusiner och kusinbarn också befann sig. Jag hade på mig ovan outfit. Mina favoritjeans från Monki i modellen "Kimono" (har tipsat om dom i ett tidigare inlägg), en svart stickad kofta från Hunkydory, samt ett volanglinne med blomprint från Mango. 


Diego (till vänster i bild) är tillsammans med Johanna (som är Rasmus kusin i mitten) och till höger deras äldsta son Vilmer. Johanna hade gjort världens finaste blomkrans som dock blev för liten för både Vilmer och den minsta midsommarfiraren Tiago.
 
KOLLA HUR SÖT? Var givetvis tvungen att ta ett kort på denna sovande lilla prins. Så hilma himla fin bild detta. Barn ser alltid så fridfulla ut när de sover, eller hur? 
 

Lunchen var så god att vi åt upp den i ett nafs, så den hann jag inte fota (okej, jag hade inte en tanke på att faktiskt då jag var så hungrig hehe). Men efter maten var det iallafall dags för lekar, som lekledaren Ellen höll i. Ellen är tillsammans med Sebastian som är en av Rasmus kusiner. 
 

Vi blev uppdelade i lag och hade sedan en liten 3-kamp. En av grenarna var golf med en kofot som klubba, ja man tager vad man haver! Till vänster i bild står Risto, som är Rasmus mosters(Lottas) man. Snubben till höger känner ni nog igen vid det här laget :) 

Självklart band vi även midsommarkransar, bästa accessoaren ju! 


Här har vi en del av gänget! Från vänster: Lotta, Sebastian, Matilda (syster till Sebbe, och kusin till Rasmus), Ellen och Diego. 
 

Sedan blev det dags för "Pennan i flaskan", där både stora och små givetvis var med. Älskar det barnanpassade alternativet där det användes en bunke istället för flaska. Så himla gulligt, och Vilmer blev så glad när han klarade att doppa pennan i bunken.  

Alla var väldigt duktiga på denna gren så jag kände lite press när det väl var dags för mig, men jag klarade det snabbt jag också! Tiago hade det mysigt hos Lotta under tiden vi andra tävlade. 


Här är Cilla, Johannas mamma, och en av Rasmus totalt tre mostrar. Jag förstår om ni inte riktigt hänger med i vem som är mamma, kusin, syster och bror till vem. Rasmus har en väldigt stor och härlig släkt! 
 
Tycker den här bilden är så himla fin på Tiago och Matilda. 
 
Och för att inte tala om den här snyggingen.
 

I den sista grenen skulle vi äta godisremmar.


Det märktes ju klart och tydligt vilka som var godisråttor och vann, haha nämligen både jag och Rasmus. 


Är en jäkel på att käka godis ska ni veta! Det finns två sorters människor här i världen...godismänniskor och chipsmänniskor. Vilken av dom är ni? Jag har alltid varit en godisråtta.


Omnomnom. Haha ni ser ju mitt fokus! 


Passade även på att ta lite fina bilder på vackra Matilda! 


Vårt fotolocation var ett enkelt val eftersom Lotta och Risto har en så hilma fin och gigantisk buske med rosa blommor på tomten. 


När vi hade tävlat klart, flytt undan från regnet och fikat med kaffe, glass och jordgubbar, så åkte vi vidare till Sebbe och Ellen där vi skulle fortsätta firandet. 


Det korkades upp vin, gjordes drinkar, förbereddes mat och babblades i timmar med detta härliga gäng. Josefine (till höger om Matilda)....
 

...och Jonas (som också är kusin till R) anslöt runt 15-tiden. Himla trevligt! 
 

Min bästa person och jag <3  
 

Givetvis blev det grillat till middag. SÅ gott. 
 

Vi käkade grillspett på både grönsaker, kyckling och fläskfilé, till det serverades det hemmagjord bearnaise och en supergod potatissallad med fransk senapsvinägrett. En himla rolig grej vi gjorde var också att alla i sällskapet (uppdelade i "lag" om två och två) hade fått i uppdrag att servera en drink till övriga i sällskapet. Mitt och Rasmus bidrag blev Apperol Spritz, som var väldigt fräscht men ändå lite för beskt för min smak. Men himla fin på bild blev den. Några andra drinkar som serverades under kvällen var vit sangria, Tom Collins med flädersmak, hot shots, Campari Cup och GT med hjortronsmak. Mycket rolig idé som uppskattades under kvällen. 

Ja hörrni, det var min midsommarafton det, jag hoppas ni också hade en ljuuuuuvlig dag/kväll! Puss på er.
 
 
 
VARDAGSINLÄGG | |
#1 - - Meg:

Åh avd mysigt och vad mycket god mat! Och håller med dig gällande blomsterkransen, man blir liksom "instant pretty" med en sån :)

Svar: Ja det var väldigt mysigt :) eller hur! Bästa accessoaren :) kram!
Isabelle Burlin

Upp